Minisemester – Gränna / Visingsö / Vadstena

Förra veckan var jag ledig så jag & min kompis Maria passade på att ta en liten roadtrip! Vi åkte till Gränna & Visingsö & på hemvägen tog vi en liten avstickare till Vadstena. Jag kände att jag ville se slottet och klostret när jag ”ändå var i krokarna” ;)

Brahehus

Om man kommer norrifrån (som vi gjorde) så ligger Brahehus precis bredvid E4:an. Detta slott började byggas 1637 & 1708 så brann det tyvärr ned.

Utsikten från Brahehus är amazing! Det är Visingö man ser där ute i vattnet
Det blåste som tusan när vi var där! Haha
Kjolen stod åt alla håll ;)
Man kan gå ned framför Brahehus vilket vi självklart gjorde för att utforska lite :)

Gränna

Gränna bestod av x antal polkagrisaffärer

Vi turistade inte överdrivet mycket i Gränna men självklart så köpte vi lite polkagrisar, haha! Polkapojkarna hade en riktigt fin butik med lite gammaldags inredning som jag älskar ;)

Fiket i Gränna

I Gränna så hittade vi Fiket (ja det heter så) som är ett fik i 50-tals stuk. Loved it!

Visingsö

På Visingsö så tältade vi, så mysigt!

Stranden som låg 30meter från vårt tält, underbar!! Vi lyckades dessutom passa in våran semestertripp jättebra för vi var helt ensamma där :D

Visingsborg ligger precis där färjan går i land, denna gamla slottsruin kan ni inte missa!

Vi turistade & geocachade på Visingsö, älskade denna ön! Åker lätt tillbaka om det är någonsom vill dit ;) haha! Det är mycket ruiner & historia på Visingsö så gillar ni sånt så kommer ni gilla att åka hit :)

Vadstena

Vadstena åkte vi som sagt förbi på hemvägen bara för att turista lite :) Vi nöjde oss med Vadstena slott & Vadstena Kloster där vi även gick in :)

Vi var borta en natt & hade 47 mil enkel väg till Gränna, så värt det! Haha :D En riktigt riktigt bra minisemester :D