Recension: Biotherm Deo Pure!

Recension: Biotherm Deo Pure!

_MG_6826

Det var jättelänge sen jag testade en ny deo så jag fick ett litet ryck tidigare och köpte mig en Biotherm Deo Pure istället för att köra på mina säkra kort från Vichy!

Om Biotherm Deo Pure

Biotherm Deo Pure är en antiperspirant som ska vara effektiv och hålla huden både torr och fräsch! Den ska minska svettutsöndringen och motverka bakterietillväxt på huden samt att den är berikad med kamomillextrakt för att lugna huden! Därav ska den även passa dom med känsliga armhålor. Den har ett trippelaktivt mineralkomplex som är baserat på aluminiumsalter kombinerat med alkyl lactate som ska balansera hudens ph-värde och dessutom microkulor av kisel. Hängde ni med där? Knappt så jag gjorde det ;) Biotherm Deo Pure är dessutom alkoholfri och dermatologiskt testad!

Priset på Biotherm Deo Pure varierar som tusan verkar det som och jag köpte min på Åhléns för cirka 178sek om jag inte minns fel så det är dyrare än dom jag brukar köra på från Vishy som kostar 99/119sek!

Vad tycker jag om Biotherm Deo Pure?

Jag måste säga att det här är min nya favorit trots att priset är lite högt! Den doftar gott, även doftkänsliga skulle förmodligen gilla denna. Den är verkligen effektiv! Jag har varken upplevt att jag börjat lukta eller att jag svettats speciellt mycket trots att jag både haft den när jag tränat eller varit väldigt stressad på jobbet! Inga blöta fläckar på någon T-shirt än så länge i alla fall ;) Grymt bra och helt klart värd varenda krona! Ett riktigt säkert kort för mig och mina armhålor i alla fall ;)

Vart kan man köpa Biotherm Deo Pure?

Jag köpte min i butik på Åhléns men Biotherm Pure verkar även säljas hos Kicks.se, Beautyplanet.se, Nordicfeel.se & grandparfym.se bland annat! Prislappen ligger mellan 169-199sek!

*inlägget innehåller annonslänkar